Бърз достъп

ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ПРОДАЖБИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛИСТИ

В СИЛА ОТ [ 01.12.2025] ОБХВАТ

Настоящите Общи условия за продажба („Общи условия“) заместват всички предишни версии на сроковете и условията за продажба и се прилагат за продажбата на продукти („Продукти“) от СОМФИ БЪЛГАРИЯ АД („SOMFY“) с капитал 200 000 лева, регистриран в Регистъра на дружествата на Република България, под № 201418929, чието седалище е в България, София, бул. Ботевградско Шосе 258.

Всяка поръчка, направена към SOMFY, предполага пълното приемане на тези Общи условия от Клиента. Тези Общи срокове и условия имат предимство пред всички противоречиви условия, включени в документите на Клиента (общи условия за закупуване, поръчки ...), които няма да имат никакво действие, освен ако между Клиента и SOMFY не е сключено писмено конкретно споразумение. Всеки опит на която и да е от страните да наложи всички или която и да е част от тези Общи условия, не се тълкува като отказ от всички или всяка част от тези Общи условия. SOMFY си запазва правото да променя тези Общи условия по всяко време.

Тези Общи условия систематично се съобщават на Клиента, за да може Клиентът да поръчва Продукти от SOMFY.

SOMFY и Клиентът са наричани по-долу заедно "Страни" и поотделно - "Страна".

 

ПОРЪЧКИ

Всякакви и всички поръчки („Поръчка“) се правят от Клиента в писмена форма, надлежно подписани и подпечатани от Клиента, или чрез обмен на информационни данни, позволяващи идентифициране на Клиента, или чрез Поръчка онлайн в електронния магазин SOMFY. SOMFY си запазва правото да откаже всякакви поръчки, получени под каквато и да е друга форма.

Всички продажби на продукти са изпълнени и окончателни само след писменото и изрично одобрение на поръчката на клиента от SOMFY. След това SOMFY изпраща на Клиента потвърждение за получаване на такава Поръчка на Клиента („Потвърждение на получаване“), като така отговаря на исканията на Клиента. В случай на несъответствие между Поръчката и Потвърждението за получаване, последната има предимство. По-специално, в случай на събития, възпрепятстващи дейностите на Somfy (като пандемична ситуация, водеща до недостиг на суровини и компоненти), Somfy може да спре или да предложи частично изпълнение на поръчката.

В такъв случай Клиентът може да откаже такова Потвърждение за получаване, като изпрати писмено анулиране на поръчката в рамките на 24 (двадесет и четири) часа след получаване на потвърждението за получаване. В противен случай продажбата се счита за приключена на датата и при специфичните условия, съдържащи се в Потвърждението за получаване.

За да подобри удовлетвореността на Клиента, SOMFY изисква от Клиента да посочи възможно най-рано всеки проект, водещ до поръчки с голям обем.

 

ВРЕМЕ ЗА ДОСТАВКА

Датата на доставка приключва в деня на наличност на Продуктите, поръчани от Клиента в помещенията на SOMFY, на Клиента или на превозвача. Продуктите, поръчани от Клиента, ще бъдат доставени в срок, описан в офертата за изпращане, в сила за Клиента и съобщени при поискване. Датите за доставка, посочени в Потвърждението за получаване, се посочват като индикация, освен ако не е уговорено друго в писмен вид от страните, въз основа на възможностите за доставка и транспорт.

Логистичните услуги и актуалните  транспортни разходи могат да бъдат съобщени на Клиента при поискване в отдела за продажби на SOMFY.

Забавянето на доставка по-малко от 6 (шест) седмици от датата на доставка, посочена в Потвърждението за получаване, не поражда претенции за ликвидни щети или не оправдава анулирането на Поръчката.

Във всеки случай SOMFY не носи отговорност за неизпълнение на задълженията си в случай на непреодолима сила, както е дефинирано в клаузата за форсмажор, посочена по-долу. SOMFY не носи отговорност за забавяне, причинено от неизпълнение на задълженията на Клиента.

 

УВЕДОМЛЕНИЕ И ОПАКОВАНЕ

SOMFY уведомява Клиента, че за продуктите, доставяни в индустриална опаковка, SOMFY предоставя само едно печатно ръководство за всички продукти в рамките на съответната индустриална опаковка. Отговорност на Клиента е да гарантира, че неговите собствени клиенти са адекватно информирани относно условията за монтаж (включително конфигурация), начина на използване на продукта и необходимите мерки за безопасност, като допълни и разшири информацията, предоставена от SOMFY, в съответствие със собствения си продуктов асортимент и профила на своите клиенти, както и като осигури на своите клиенти цялата необходима документация за спазване на приложимите стандарти и нормативни изисквания.

 

Клиентът има възможност да поръча допълнителни ръководства от SOMFY. Страните се съгласяват, че SOMFY е изпълнила своите нормативни задължения относно предоставянето на инструкции за безопасност, монтаж и експлоатация на продуктите.

 

ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА

Нито една от страните не носи отговорност в случай на частично или пълно неизпълнение на което и да е задължение по Общи условия в резултат на всяко събитие или непредвиден случай извън неговия разумен контрол, които възпрепятстват страните да изпълняват задълженията си и за продължителността и в границите на въздействието на споменатите случаи и обстоятелства върху споменатите задължения. Настъпването на всяко събитие, описано по-долу, упълномощава SOMFY да спре свързаните поръчки по силата на закона или да отложи изпълнението му, без обезщетение, разходи или щети за SOMFY.

Непреодолима сила е по-специално: война, терористичен акт, стачки, пандемии, епидемии, инфекциозни заболявания, карантина или други вирусни огнища, прекъсване на транспорта, липса на суровини, прекъсване на доставчиците на SOMFY, действия или бездействие на правителството, природни бедствия, аварии или всяко събитие, водещо до безработица на всички или на част от помещенията на SOMFY и всяко събитие извън разумния контрол на страните. Страната, засегната от непреодолима сила, както е описано по-горе, уведомява другата страна за невъзможността да изпълнява задълженията си.

Тук се пояснява, че настъпването на което и да е събитие, описано по-горе, ще упълномощи Somfy да спре свързани Поръчки по силата на закона или да отложи тяхното изпълнение, без обезщетение, разходи или щети за Somfy.

Ако непреодолима сила продължи или се очаква да продължи за период от три (3) последователни месеца, засегнатата страна има право да отмени всички или част от засегнатите поръчки, потвърдени преди това, без каквато и да е отговорност от другата страна.

 

ТРАНСПОРТ И ДОСТАВКА

Превозите се извършват от SOMFY до склада на ОРБИТ ЕООД в с. Гара Елин Пелин 2109, ул. ИНДУСТРИАЛНА 4, с всякакви транспортни средства като се отчита съотношението цена/ производителност, освен ако Клиентът организира свои собствени пратки. SOMFY поема транспортните разходи за всички поръчки над сумата от 2000 лева (две хиляди лева) без данък само до склада на ОРБИТ ЕООД. а изпратените продукти. За всяка поръчка под 2000 лева (две хиляди лева) без данък, SOMFY ще приложи такса транспорт от 50 лева с включен данък.

Няма да има транспортни разходи за Продукти заменени по рекламация.

Продуктите се доставят ОРБИТ ЕООД в с. Гара Елин Пелин 2109, ул. ИНДУСТРИАЛНА 4 (Incoterms® 2010 (Инкотермс)),  освен ако не е посочено друго в писмена форма между SOMFY и Клиента. Независимо от условията, посочени в Потвърждението за получаване, Продуктите винаги се доставят на риск от Клиента. SOMFY отговаря за формалностите по износа. Той носи всички разходи за разрешение за износ. Клиента отговаря за таксите и данъците, наложени от страната, в която се доставят Продуктите.

Клиентът е отговорен за проверката на продуктите при доставката. В случай на недостиг, повреда, загуба, кражба или друг дефект, Клиентът е задължен да уведоми превозвача с препоръчано писмо с потвърждение за получаване, в рамките на   3 (три) дни от доставката, освен ако не е приложимо съгласно задължителна разпоредба на Международна конвенция за превоз на стоки. Копие от такова писмо се изпраща до SOMFY в същия срок. В случай на други видими дефекти или несъответствие на Продуктите, Клиентът трябва да уведоми SOMFY, с препоръчано писмо с потвърждение за получаване, в рамките на  3 (три) дни от доставката на Продуктите. Никакво оплакване или връщане на Продукти не се взема под внимание 3 (три) дни след доставката, с изключение на изричното съгласие от SOMFY.

 

ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА РИСКА

Рискът от загуба или повреда на Продуктите преминава върху Клиента, когато доставката на продуктите бъде извършена на превозвача. В случай, че Продуктът не е доставен от превозвач, рискът от загуба или повреда на Продуктите преминава върху Клиента при доставка в помещенията на ОРБИТ ЕООД.

Клиентът поема отговорност да получи и поддържа подходящ застрахователен договор от кредитоспособна застрахователна компания, покриваща всички щети на Продуктите.

 

ВРЪЩАНЕ

Не се извършва връщане на Продукти, освен ако изрично не е разрешено от SOMFY. Всички заявки за връщане на продукти съдържат копие на оригиналната фактура за покупка на свързания Продукт. Връщане на Продукти може да доведе до кредитно известие при следните условия:

1) Грешка на SOMFY: когато Продуктите, доставени на Клиента, не отговарят на продуктите, изброени в Потвърждението за получаване (референция, количество ...), Клиентът уведомява SOMFY в рамките на 3 (три) работни дни от доставката на Продукта при такава грешка. След това SOMFY ще изтегли Продукта от помещенията на Клиента. Кредитно известие със стойност 100% от нетната фактурирана цена, без данък, за изтегления Продукт, се издава от SOMFY, при условие, че са спазени и условията, посочени в точка 4 по-долу. SOMFY ще трябва да замени за своя сметка и в най-кратки срокове доставените Продукти, чийто видим дефект или несъответствие са надлежно доказани от Клиента.

2) Грешка на клиента: Връщане се разрешава от SOMFY, при условие че Клиентът изпрати писмено искане в рамките на 5 (пет) работни дни от получаването на Продукта и доколкото това връщане се отнася до сума, превишаваща ... (с цифри и думи) без данък, за справка. Продуктът се връща на SOMFY за разходи и рискове на Клиента и в рамките на 5 (пет) работни дни от датата на приемане от SOMFY на такова връщане.

След получаване на продукта, SOMFY издава кредитно известие със стойност 100% от нетната цена, фактурирана, без данък, на свързания Продукт, при условие че са спазени и условията, посочени в точка 4 по-долу. Въпреки това, SOMFY няма да приеме връщане в случай на повтарящи се грешки от страна на Клиента.

3) При спазване на клаузата Прехвърляне на риска по-горе, SOMFY може да проучи, за всеки отделен случай, възможността за приемане на връщане по други причини, различни от предвидените в 1) и 2) по-долу, стига продуктът да е стандартен и да е произведен в рамките на предходната година. Продуктът се връща за разходи и рискове на Клиента и в рамките на  5 (пет) работни дни от датата на приемане от SOMFY на такова връщане. След получаване на Продукта, SOMFY си запазва правото да фиксира за всеки отделен случай сумата на кредитното известие, което трябва да бъде установено, при условие че условията, посочени в точка 4 по-долу, също са изпълнени.

4) Всяко връщане е предмет на следните кумулативни условия:

ако отдел Обслужване на клиенти на SOMFY предварително одобри връщането в писмена форма;

копие от споразумението за връщане и оригиналната фактура за покупка на свързания Продукт са приложени към върнатия Продукт;

продуктите са нови и невредими,

продуктите се връщат в тяхната цялостна неповредена опаковка (включително листовки, винтове, картон и аксесоари),

продуктите не са част от продукт;

връщането не засяга персонализирани продукти или индивидуализирани продукти, освен в случай на грешка на SOMFY.

Кредитните известия, издадени от SOMFY, са валидни за период от една година от датата на тяхното издаване. След този период кредитните известия се анулират. Кредитните известия не подлежат на възстановяване, но се приспадат при нова/(и) Поръчка/(и).

 

ЦЕНИ

Цените са тези, които са в сила към датата на поръчката (Потвърждение на получаването като доказателство). Всички цени са във BGN (лева). Цените са без всички приложими добавена стойност и други данъци и мита, които ще бъдат платени от Клиента.

SOMFY си запазва правото да повиши цената на продуктите, като уведоми клиента с предизвестие от 1 месец.

При спазване на това предварително известие, за продукти, които все още не са изпратени, Somfy може да коригира цената, за да вземе предвид всяко значително увеличение на разходите за суровини, метали, горива или други разходи, свързани с производството.

SOMFY ще откаже системни, едностранни и/или автоматични приспадания по фактурата за продажба от Клиента, ако не са получили предварително писмено съгласие от SOMFY.

 

УСЛОВИЯ ЗА ПЛАЩАНЕ

SOMFY фактурира Клиента при експедиция на Продукта / или при условията, посочени в Потвърждението за получаване. При спазване на всички задължителни приложими закони, условията за плащане могат да бъдат договорени писмено от SOMFY и Клиента. Въпреки това, SOMFY може да поиска общо плащане преди доставката.

Освен ако не е договорено друго писмено от страните, не се предоставя отстъпка за предсрочни плащания от страна на клиента.

SOMFY си запазва правото да отложи или прекрати специалните условия на плащане, предоставени на Клиента в случай на значителна промяна в някой от критериите, обосноваващи предоставянето на специалните условия, и например влошаване на финансовото състояние на клиента, оттегляне на гаранции, забавено плащане, нелоялно поведение от страна на Клиента към SOMFY.

Освен това, в случай на неблагоприятно мнение от кредитната застраховка на SOMFY за Клиента, SOMFY може да изиска всякакви допълнителни защитни мерки, каквито сметне за добре, за да гарантира правилното изпълнение на задълженията на Клиента, като, но не само, авансово плащане или авансово плащане на Поръчката. Плащанията, направени от Клиента, се прилагат първо към най-стария неизплатен дълг и след това към лихвените разходи.

Сумите, дължими от SOMFY на Клиента, не се прихващат или компенсират от Клиента по каквато и да е причина. Във всеки случай SOMFY не трябва да се изисква при по-скъпи условия на плащане от тези, предоставени на Клиента от SOMFY.

 

ВИСЯЩ ДЪЛГ

В случай на неизпълнение на плащането на датата на плащане от Клиента:

Изпълнението на поръчките и новите поръчки могат да бъдат спрени по всяко време от SOMFY. SOMFY уведомява Клиента за спирането. Когато ситуацията бъде отстранена от Клиента, SOMFY изпраща потвърждение за получаване, съгласно действащото логистично предложение, достъпно при поискване от отдела за продажби на SOMFY.

Оставащото плащане, включително фактурите, които все още не са дължими, става незабавно изискуемо без предварително официално уведомление.

Санкциите за забавено плащане могат да се прилагат за всяко дължимо плащане от датата на плащане, както е отпечатано във фактурата. Таксите за лихви са равни на 10 % (десет) процента от сумата за забавено плащане без данък / 3 (три) пъти по-голяма от законната лихва, приложима от Европейската централна банка. Те се изплащат веднага

Таксите за лихви се изчисляват, както следва:

Такси за лихви = (ставка x сума за забавено плащане без данък) x (брой просрочени дни / 356)

Освен това, след предварително известяване, Клиентът също е длъжен да заплати на SOMFY сума, равна на петнадесет процента (15%) от неплатената сума, в допълнение към плащането на законни лихви и съдебни разноски, като обезщетение за допълнителните щети, понесени от SOMFY в резултат на неизпълнението на клиента.

Продажбата може да бъде автоматично отменена по всяко време, след писмено известие от SOMFY до Клиента, в което се посочва, че SOMFY декларира желанието си да изпълни тази клауза и без изискване да попълва правни формалности.

Всички направени авансови плащания могат да бъдат запазени като вреди за анулиране на продажбата и износването на Продуктите;

Останалото плащане, включително фактурите, които все още не са дължими, става незабавно изискуемо без предварително официално уведомление.

Едностранно приспадане от страна на клиента не се приема от SOMFY. При такива обстоятелства дългът ще се счита за непогасен.

Продуктите, доставени и неплатени, се връщат на SOMFY за разходи и рискове на клиента, а SOMFY и/или нейната компания за превоз на товари, или служители, са упълномощени да имат достъп, евентуално, до съдебния служител, до помещенията на Клиента, за да изготвят пълен опис на Продукти и за възстановяване на неплатените Продукти.

Неплатените доставки могат да бъдат задържани до пълното плащане на посочените Продукти на SOMFY.

 

ЗАПАЗВАНЕ НА СОБСТВЕНОСТ

SOMFY запазва собствеността върху всички Продукти до пълното плащане от страна на Клиента на SOMFY. Плащането се счита за ефективно само, когато парите са при SOMFY. В случай на неплащане от страна на Клиента на цялата или на част от дължимата цена, SOMFY си възвръща продуктите, доставени на Клиента, за сметка и риск на Клиента. Това възстановяване на собственост не изключва по-нататъшни съдебни производства, които SOMFY може да предприеме.

Независимо от запазването на собственост, Клиентът поема всички рискове от загуба или повреда на Продуктите при доставка на Продуктите на Клиента.

В рамките на текущата си дейност, Клиентът има право да препродаде доставените Продукти преди пълното плащане на SOMFY, освен ако Клиентът не подлежи на производство по несъстоятелност. Клиентът обаче не може да залага, да ипотекира, да предоставя като залог, да дава под наем или да преотстъпва продуктите по друг начин на обезпечение.

 

ЗАТРУДНЕНИЯ

В случай на непредвидими финансови или други обстоятелства („непредвидимото събитие“), свързани с продажбата от SOMFY на продукти, обхванати от Общите условия, в резултат на което изпълнението на някое от задълженията на страните да стане твърде скъпо, страните се задължават да предоговорят с добра воля срока на тяхното споразумение. По време на преговорите страните ще преустановят задълженията си, свързани с продажбата на съответните продукти от непредвидимото събитие. Ако страните не успеят да постигнат споразумение, те ще трябва взаимно да се съгласят да прекратят споразумението.

 

ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОДУКТА

Информацията и снимките, отпечатани на каталози, брошури и листовки, са дадени като пример и не са обвързващи и договорени за SOMFY. Те могат да бъдат променяни по всяко време. SOMFY изпълнява задължението си за информация за Продуктите в техническите таблици, ръководствата за конфигурация и листовките за Продуктите. Отговорност на Клиента е да информира своите клиенти за условията на инсталиране (включително конфигурация), условията за използване на Продуктите и мерките за безопасност, които трябва да бъдат предприети, чрез адаптиране и допълване на предоставената от SOMFY информация към Продуктите на клиента и неговия тип клиенти.

SOMFY си запазва правото по всяко време да променя Продукта, както и свързаната техническа и търговска информация и документация.

Клиентът гарантира, че всеки Продукт е придружен от листовки, инструкции или друга документация или информация, изисквана от приложимите разпоредби.

 

ПОВЕРИТЕЛНОСТ

Като част от техните търговски взаимоотношения, от SOMFY може да бъде изискано да предостави на Клиента определена информация, свързана с Продуктите, като технически листове с данни или митнически кодове.

Клиентът се задължава да пази поверителността на тази информация.

Документите, данните и информацията от всякакво естество, предоставени от SOMFY, остават собственост на SOMFY и не могат да бъдат разкривани или използвани за каквато и да е друга цел, освен за изпълнение на договора или на поръчка, без предварително писмено съгласие на SOMFY. Клиентът, неговите мениджъри и служители,  подизпълнители и агенти са обвързани да държат в пълна тайна и конфиденциалност на цялата такава информация и данни, предоставени от SOMFY, и всички въпроси, които не са публично достояние относно или произтичат от споразумението или Поръчката от него.

В случай на съмнение относно поверителния характер на информацията, отговорност на Клиента е да потърси информация от обичайния контакт на SOMFY

SOMFY си запазва правото да изисква от служителите или мениджърите на Клиента, на които се разкриват информацията и данните на SOMFY, да подпишат писмена декларация за поверителност.

 

ГАРАНЦИЯ И ПОДДРЪЖКА

SOMFY предоставя на Клиента договорна гаранция за Продуктите, в съответствие с действащите гаранционни условия.

Договорната гаранция, която SOMFY предлага за продуктите, е приложена към Търговските Условия. Тази изрична гаранция не включва всякакви други гаранции, юридически или не, включително правната отговорност за скрити дефекти или гражданската отговорност на доставчиците и производителите. SOMFY гарантира Продукта срещу всички дефекти на материали или производство, признати от SOMFY по време на целия договорен гаранционен период, посочен в действащите гаранционни условия и в условията и ограниченията на употреба, определени от SOMFY в листовките на продукта или всяка друга документация или информация, предназначена за клиентите. Тази гаранция включва само поправката или подмяната (по избор на SOMFY) на Продукта, признат за дефектен след проверка от SOMFY, с изключение на компенсации за каквито и да било други предразсъдъци. Извън обхвата на прилагане на тази договорна гаранция, SOMFY предоставя поддръжка на своите Продукти чрез оферта.

 

ОТГОВОРНОСТ

SOMFY при никакви обстоятелства не носи отговорност или не се ангажира по какъвто и да е начин, ако не е доказано, че Продуктите са инсталирани и използвани по отношение на указанията и ограниченията за употреба, посочени от SOMFY, и в съответствие със съществуващите стандарти и държавата на техниката, за моторизиране или автоматизиране на подходящи продукти като щори, ролетни щори, щори, портали и гаражни врати. Нито една от страните не носи отговорност за косвени вреди, претърпени от другата страна, като загуба на обръщане, загуба на доходи загуба на клиенти, загуба на поръчки, търговски срив или загуба на печалба. SOMFY обезщетява Клиента само за надлежно доказани преки щети.

Общата отговорност на SOMFY при продажбата на Продуктите няма да надвишава сума, еквивалентна на общата сума на покупките, платени от Клиента през последните 6 (шест) месеца.

Всяка страна изпълнява задълженията си по нареждането в съответствие с приложимите закони и се задължава да спазва приложимите закони за борба с корупцията и прането на пари.

 

ЕТИКА И АНТИКОРУПЦИЯ

И двете страни ще изпълняват задълженията си в съответствие с всички приложими закони и разпоредби, като се ангажират да се придържат към приложимите закони за борба с корупцията и прането на пари, включително, но не само, Закона на САЩ за корупционните практики в чужбина (FCPA), Конвенцията на ОИСР за борба с подкупите, Френския закон за борба с корупцията (Sapin II) и Директивата на ЕС за подаване на сигнали за нередности.

От страните се очаква да поддържат точни записи и да прилагат подходящ вътрешен контрол за предотвратяване на корупция, по начин, отразяващ мащаба и характера на техните операции.

И двете страни трябва да се стремят да осигурят подходящо антикорупционно обучение на своя персонал и да създадат ефективни механизми за докладване за всякакви съмнения за корупция.

Освен това Клиентът се съгласява да спазва Етичната харта на Продавача и Кодекса за поведение срещу корупцията, както е описано подробно на уебсайта на Продавача (https://www.somfy-group.com/en-en/commitment/ethics-and-anticorruption). Продавачът насърчава приемането на специфични мерки за съответствие, които са пропорционални на размера и възможностите на бизнеса, с цел спазване на духа на посочените правила за съответствие и намерението на тази клауза.

В тази рамка Клиентът изрично разрешава на Продавача да извършва всякакъв одит и се съгласява да отговаря добросъвестно на всеки свързан въпросник. Неспазването на задълженията за борба с корупцията представлява съществено нарушение на тези Общи условия и може да доведе до прекратяване на договорните отношения.

В случай, че Клиентът желае да докладва за всяко неетично поведение, идентифицирано в хода на бизнеса с Продавача, е налична линия за сигнализиране за нередности за вътрешни и външни заинтересовани страни: Compliance (somfy.com). Свързаната процедура е достъпна на уебсайта на Продавача.

 

КОНТРОЛ НА ИЗНОСА

Общи условия

В случай на внос или препродажба на Продуктите от Клиента, Клиентът носи изцяло отговорността да гарантира, че вносът или препродажбата не нарушават законите и разпоредбите, действащи в страната на внос, и да поеме всички разходи, свързани с привеждането на Продуктите в съответствие с тези закони и разпоредби. Продавачът не носи отговорност за никакви нарушения и има право на обезщетение от Клиента за всички свързани с това искове и разходи.

 

Ако Клиентът прехвърли Продукти, доставени от Продавача, на трета страна, Клиентът трябва да спазва всички приложими национални и международни закони за търговски контрол (наложени от Организацията на обединените нации, Европейския съюз, Обединеното кралство, Съединените щати или друга юрисдикция, свързана с бизнес отношенията между Клиента и Продавача) и не трябва да се ангажира с никакви действия, които биха могли да доведат до нарушение на тези закони от страна на Продавача. Клиентът гарантира по-специално, че това прехвърляне (1) няма да наруши никакви ембарго, (2) не е предназначено за забранени цели (като оръжия или ядрена технология), (3) не включва страни, включени в национални и международни списъци на санкционирани страни, и (4) отговаря на всички изисквания за реекспорт.

 

Забрана за реекспорт към страни, подложени на санкции

Раздел I: Клиентът гарантира, че няма да реекспортира, пряко или непряко, стоки, технологии или услуги, доставени от Продавача, към страни или организации, подложени на санкции или експортни ограничения, включително, но не само, Русия, Беларус или други страни, определени от съответните власти.

Клиентът се насърчава да положи всички възможни усилия, за да проследи крайното използване на Продуктите в търговската верига и незабавно да уведоми Продавача за всякакви действия на трети страни, които могат да подкопаят целта на тази разпоредба.

Раздел II: Член 12ж от Регламент (ЕС) № 833/2014 и член 8ж от Регламент (ЕС) № 765/2006. Настоящата секция се отнася за всички стоки и технологии, продадени, доставени, прехвърлени или изнесени между Продавача и Вносителя/Клиента, които попадат в обхвата на член 12г от Регламент (ЕС) № 833/2014 на Съвета и член 8г от Регламент (ЕС) № 765/2006 на Съвета.

Освен това, тази клауза се отнася директно до „сертификата за съответствие“, който трябва да бъде потвърден от Клиента.

  (1)     Клиентът няма да продава, изнася или реекспортира, включително транзитни операции, пряко или непряко, към Русия или Беларус или за използване в Руската федерация или в Беларус стоки и технологии, описани в раздел II по-горе.

(2)     Клиентът ще положи всички усилия, за да гарантира, че целта на параграф (1) не се осуетява от трети страни по-надолу по търговската верига, включително от възможни препродавачи. 

(3)     Клиентът трябва да създаде и поддържа адекватен механизъм за наблюдение, за да открива поведение на трети страни по-надолу по търговската верига, включително възможни препродавачи, което би осуетило целта на параграф (1) от раздел II.

(4)     Без да се засягат разпоредбите на член 130 и следващите от Закона за защита на потребителите, всяко нарушение на параграфи (1), (2) или (3) от раздел II представлява съществено нарушение на основен елемент от договорните отношения между Клиента и Продавача. Продавачът има право да поиска, като подходящи средства за защита, неустойка в размер на 2% от годишния оборот на Клиента за календарната година, предшестваща годината, в която е настъпило нарушението, и/или прекратяване на всички съществуващи и неизпълнени търговски споразумения с незабавен ефект, както и преустановяване на по-нататъшни търговски отношения с Клиента.

(5)     Клиентът незабавно информира Продавача за всички проблеми при прилагането на параграфи (1), (2) или (3) от раздел II, включително за всички съответни дейности на трети страни, които биха могли да попречат на целта на параграф (1) от раздел II. Вносителят/Клиентът предоставя на Продавача информация относно спазването на задълженията по параграфи (1), (2) и (3) от раздел II в срок от две седмици от простото искане на такава информация.

 

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ КЪМ ПРОДУКТИТЕ ЗА «ПРОФЕСИОНАЛИСТИ»

SOMFY предлага на пазара осем семейства продукти: (1) свързани решения, (2) управление и автоматизация, (3) системи за сигурност, (4) двигатели за плъзгащи се и люлеещи се щори, (5) двигатели за ролетни щори, (6) решения за външни щори, (7) двигатели за вътрешни щори и (8) решения за достъп до дома.

Няколко от горепосочените фамилии продукти са предназначени изключително за инсталиране от професионалисти в областта на домашната автоматизация и моторизация и, поради техния технически характер, изискват специфични и/или специализирани познания, за да се гарантира, че отговарят на нуждите и ограниченията на крайния потребител.

Клиентът гарантира, че Продуктите се продават на посочените специалисти.

 

В случай на препродажба на професионалисти, които не оправдават:

1.разпространителска дейност, насочена към професионалисти

2.или инсталационна дейност

3. или доставка и монтаж на интегриран продукт

Клиентът носи отговорност за липса на съвети или информация в случай на неправилна и неадекватна инсталация или монтаж и гарантира SOMFY срещу всеки иск на потребител на тази основа и SOMFY си запазва правото да спре всички нови поръчки и/или да прекрати търговската връзка.

 

ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ

Запазените марки на SOMFY, лого и всяка друга търговска марка, използвана от SOMFY, остават собственост на SOMFY или техните собственици. SOMFY запазва всички права на интелектуална и индустриална собственост (включително индустриална собственост и авторско право) по отношение на Продуктите, тяхното представителство, наименование, снимки и всички технически документации.

Клиентът потвърждава, че SOMFY носи изключителна отговорност за всички права на интелектуална собственост, свързани с Продуктите, включително вербални, полу- фигуративни и фигуративни търговски марки „SOMFY“ и всички други права върху индустриална собственост и авторски права, прикрепени към продуктите и че не се предоставят права за използване на тези права освен с единственото право да използва Продуктите при условията, посочени тук.

Клиентът изрично се въздържа да използва Продуктите за друг предмет, различен от този, за който са проектирани.

Всяка друга употреба на продукти, търговски марки SOMFY, лога или имена на домейни, търговски имена и по-общо на всеки елемент, принадлежащ на SOMFY (текст, лого, фотография, визуален елемент и т.н.) представлява нарушаване на права и ще се санкционира като такава във връзка със Закона за интелектуална собственост, освен ако не е разрешен от SOMFY.

SOMFY ще може да даде своето предварително и писмено съгласие за използването на неговите търговски марки, лога и / или визуализации с цел извършване на операции от страна на Клиента за насърчаване на препродажба на SOMFY продукти. В този случай Клиентът се задължава да спазва потребителската и графичната харта на SOMFY и да прави верни и лоялни репродукции на предаваните от SOMFY марки, лога и визуализации и да не създава никакъв риск от объркване между SOMFY и един от тях. или няколко от неговите конкуренти.

SOMFY предоставя на своите клиенти на www.SOMFY.bg достъпна библиотека с изображения с кодове за достъп и изисква, за изтегляне, валидиране на условията за ползване, както и двете споменати по-горе харти.

По подобен начин, всяко използване на визуални изображения, разрешени от SOMFY, ще трябва да използва думата "авторско право" и името на фотографа, предадено от SOMFY, по видим начин.

В по-общ план Клиентът се задължава да не нарушава правата на SOMFY по никакъв начин и се задължава, освен всичко друго, да не вреди  на имиджа на марката, търговските марки, имената на домейни, имената на домейни, продуктите или услугите, използвани от и/или собственост на SOMFY.

Клиентът трябва да се въздържа от използване на името на Somfy или други регистрирани търговски марки на Somfy, независимо от изписването, във всяко име на домейн, регистрирано от Клиента. Клиентът се съгласява да прехвърли към Somfy или да деактивира всички имена на домейни, закупени преди датата на пускане на тези Търговски Условия, които използват името Somfy или всяка друга регистрирана търговска марка на Somfy.

Клиентите, които научат за всяко нарушение на правата върху интелектуалната собственост, притежавани от SOMFY, трябва незабавно да информират SOMFY в писмена форма и да предоставят всяка информация, с която разполагат.

 

ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ

SOMFY може да обработва личните данни на Клиента с цел управление на договорните отношения, изпълнение и проследяване на Поръчките за Продукти, направени от Клиента, за целия срок на договорните отношения и за времето, необходимо за постигане на предвидените цели.

SOMFY спазва разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г. (Общ регламент относно защитата на данните — GDPR), както и всички приложими нормативни актове, които ратифицират, транспонират или заменят Регламент (ЕС) 2016/679 относно защитата на личните данни.

Съгласно тези разпоредби Клиентът има право на достъп, коригиране и изтриване на своите лични данни, право да ограничи обработването им, както и право на преносимост на данните. Клиентът има и право да подаде жалба до компетентния надзорен орган.

Клиентът може по всяко време да се свърже с dpo@somfy.com, за да упражни някое от своите права. За повече информация относно обработването на личните данни Клиентът може да се запознае с Политиката за поверителност на SOMFY, достъпна на адрес: https://www.somfy.bg/recritment-privacy-policy.

 

РАЗНИ

Нищо, съдържащо се в настоящите Условия, няма да се тълкува като установяващо или предполагащо партньорство или съвместно предприятие между Страните и нищо в тези Условия не се счита за тълкуващо едната от Страните като агент на другата.

 

ЕЗИК

Тези Общи условия са изготвени както на български, така и на английски език. В случай на разминаване между версиите, английската версия има предимство.

Недействителност на една или повече разпоредби на настоящите Общи условия не засяга валидността на другите разпоредби.

 

ПРИЛОЖИМО ПРАВО, ЮРИСДИКЦИЯ

Настоящите Общи срокове и условия между страните се тълкуват, управляват и прилагат изключително в съответствие със законите на [__]. В случай на спор, възникнал от или във връзка с изпълнението на настоящите Общи срокове и условия и свързаните с тях Поръчки (и) или споразумение (и), спорът се решава от ... юрисдикция.