Бърз достъп

Често задавани въпроси

28 резултати
  • Как да активирате енергийни съвети за настройки в приложението TaHoma ? (0) 26.01.2024


    Нуждаете се от помощ от TaHoma, за да оптимизирате потреблението си на електроенергия? TaHoma ви предлага по един съвет седмично, за да ви насочи в този процес.


    За да активирате тази функция, отидете в раздела ""Моите предпочитани"", след това ""Добавяне на предпочитани"", изберете раздела ""Съвети"" и кликнете върху ""Добавяне"".


    Всяка седмица в "Любими" ще се показва нов съвет. Като кликнете върху банера, можете да получите достъп до пълния списък с тези съвети.

     

  • Как да управлявам потреблението на дома си през нощта, като използвам предварително зададения сценарии "Нощ" ? (0) 26.01.2024


    TaHoma ви помага да контролирате потреблението на електроенергия през нощта (ненужни режими на готовност, програмиране на отоплението, забравени осветления...), като деактивирате контактите, изключвате осветлението, намалявате отоплението и затваряте щорите.


    Активирайте предварително зададения сценарии " Нощ " само с няколко кликвания от менюто ""Моите сценарии"", за да ограничите ненужното потребление, без да се замисляте за това.


    Сценарият ""Сутрин"" е предназначен да върне дома ви в обичайното му състояние след нощта. Това включва повторно включване на контакти, отваряне на щори и регулиране на отоплението до комфортна температура.


    Не трябва да включвате Wifi гейтуея си в сценария "Нощ": ако Wifi гейтуейът ви е изключен през нощта, TaHoma няма да може да го включи отново със сценарии.

     

  • Защо трябва да премина от приложението TaHoma Classic към приложението TaHoma by Somfy? (0) 08.09.2023

    В Somfy работим, за да предлагаме съгласувани решения на нашите потребители. Ето защо искаме всички те да използват нашето най-добро и най-ново приложение: TaHoma by Somfy. То може да ви предложи толкова много : разширени функции и съвместимости, модерен дизайн и потребителски интерфейс, редовни актуализации.

    Открийте приложението Somfy TaHoma !

  • Кои съвместимости ще загубя, ако премина от TaHoma Classic към приложението TaHoma by Somfy? (0) 08.09.2023

    Някои продукти и протоколи не са съвместими с новото ни приложение TaHoma. Ако имате такива и преминете към TaHoma, няма да можете да ги използвате повече:

    Несъвместими продукти Somfy

    •  Термостат RTS
    • Сирена io
    • Камери Domis, Axis, JSW (Visidom)
    • Сензор за консумация на газ io (Gasix)
    • TaHoma Serenity
    • TD аларми и сирени (Protexiom/Protexial) и дистанционни управления

    Несъвместими марки и протоколи

    • Honeywell
    • De Dietrich
    • KNX
    • Profalux (Zigbee 1.2 и 868 MHz)
    • Verisure
    • Secuyou
    • Dimplex (вентилация)
    • Z-wave


    Ако искате да продължите да ги използвате от приложението си, не преминавайте към TaHoma by Somfy.

  • Как мога да се върна към приложението TaHoma Classic, след като вече съм преминал към приложението Tahoma by Somfy? (0) 08.09.2023

    Ако въпреки новото изживяване, предлагано от новото приложение TaHoma by Somfy, все пак искате да се върнете към приложението TaHoma Classic, следвайте процедурата по-долу:

    1. Отидете в менюто "..." на вашето приложение TaHoma by Somfy, "Конфигуриране на инсталацията", след това, "Върнете се към TaHoma Classic" и "Рестартиране на моята инсталация".
    2. От интерфейса Somfy-Connect регистрирам отново инсталацията си, като избирам кутията TaHoma V2
    3. От уеб интерфейса на TaHoma или от приложението TaHoma Classic извършвам повторно програмиране (моите продукти все още ще бъдат запаметени)

  • Какво се случва с моите продукти при преминаване от TaHoma Classic към приложението TaHoma by Somfy? (0) 08.09.2023

    Продуктите ви, които са съвместими с приложението TaHoma by Somfy, ще бъдат автоматично прехвърлени към новото приложение.

    Предупреждение: Някои от продуктите, които могат да бъдат свързани с вашата TaHoma, не са съвместими с новото приложение. Открийте по-долу кои от тях са засегнати:

    Кои съвместимости ще загубя, ако премина от TaHoma Classic към приложението TaHoma by Somfy?

  • Кои функции ще загубя, ако премина от TaHoma classic към TaHoma by Somfy? (0) 08.09.2023

    Следните функции, налични в приложението TaHoma Classic, не са налични в приложението TaHoma by Somfy:

    • Уеб версията на приложението
    • Услуга за уведомяване чрез SMS и имейл
    • Раздел "Сигурност" (сензорите, включени в раздела, остават съвместими)
    • Конфигуриране на етажите
    • Управление на видовете дни и периоди
    • Някои функции, включени в продуктите за отопление.
    • Вътрешното програмиране на io термостат, io термостатични вентили и електрически нагреватели Atlantic вече не може да се настройват.
    • Премахва се специалното програмиране на термопомпи Hitachi (термопомпите ще могат да бъдат включвани в планирани сценарий)
    • Задаването на минимални и максимални целеви температури вече не е възможно при термостатичните вентили io
  • Какво се случва с моите продукти Sonos, ако остана в TaHoma classic? (0) 08.09.2023

    На 29 март 2022 г. партньорството между TaHoma и Sonos се разви.
    Приложението TaHoma Classic няма да поддържа новата комуникационна технология на Sonos.
    За потребителите, които преминат към новото приложение TaHoma, продуктите на Sonos ще останат съвместими.
    За потребителите, които останат на TaHoma classic, връзката с продуктите на Sonos може да се запази, но без никаква гаранция. През първото тримесечие на 2024 г. услугата определено ще бъде спряна.

  • Какво се случва с моите сценарий, алгоритми и графици при преминаване към TaHoma от Somfy? (0) 08.09.2023

    TaHoma by Somfy предлага ново изживяване, така че има някои разлики по отношение на управлението на тези функции.

    Сценариите се превръщат в ръчни сценарий, те ще се трансформират автоматично.
    Дневният ред е преработен и се превръща в списък с планирани сценарий, като може да се наложи отново да изберете дните, в които те да се възпроизвеждат.
    Смарт сценарийте се превръщат в разширени сценарий:
    За смарт, използващи "Типове дни" и периоди, те ще бъдат деактивирани, тъй като типовете дни не съществуват в TaHoma. Въпреки това лесно ще можете да ги активирате отново, но като използвате друг тип планиране.
    За смарт използване на условия "или", 2 опции:
    За смарт, например "Когато е <16° и през седмицата между 20 и 21 ч. или през уикенда между 21 и 22 ч." (с 2 различни условия за време), смарт ще бъде разделен на 2 сценария: (Когато е <16° и през седмицата в 20 ч. и Когато е <16° и през уикенда в 21 ч.
    Други смарт, използващи условие "или", ще бъдат прехвърлени автоматично
    За всеки смарт, използващ Периоди от време, като например "От 12 януари до 20 юни", смарт ще бъде деактивиран. Ще можете да го активирате отново. 

  • Какво се случва с етажите ми при преминаване от TaHoma classic към TaHoma by Somfy? (0) 08.09.2023

    За разлика от TaHoma Classic, приложението TaHoma by Somfy не предлага организация на продуктите по етажите.
    При преминаване към приложението TaHoma by Somfy продуктите, които преди това са били поставени в етажи, ще трябва да бъдат свързани със стаи.

  • Какво представлява предварително зададения сценарии "Аларма за проникване"? (20) 23.02.2023

    Предварително зададения сценарии"Аларма за проникване" на TaHoma позволява свързването на системите за сигурност Somfy Protect и съвместимите сензори на TaHoma.
    Когато имате поне един сензор за отваряне или движение и охранителна система Somfy protect, ще ви бъде предложен предварително зададен сценарии. Тя позволява на сензорите за TaHoma (за движение или отваряне) да активират алармената система Somfy Protect. Можете лесно да персонализирате сценария, като конфигурирате поне един от режимите на алармата и изберете кой сензор да я активира.

    Например:
    Ако алармата ви е в режим "Пълен" и проникването е засечено от един от вашите IntelliTAGs air io, алармената система Somfy Protect ще се активира.


    В допълнение към еталона за сценария ще можете да използвате всеки от сензорите си, който да задейства алармата чрез разширена сцена.

    Например:
    Ако алармата Ви е в режим "Нощ" и бъде отчетен дим, алармата Ви Somfy Protect ще се задейства.

     

    Предупреждение!
     

    • Сценария не активира алармата. Ако условието е "Когато е в пълен режим", алармата ви трябва да е активирана или сценария няма да е активен.
    • Ако сензора е в състояние на задействане (напр.: отворен), когато се активира алармата, сценария няма да бъде стартиран.

     

    Съвместими системи за сигурност Somfy Protect:

    • Somfy One / One +
    • Home Keeper
    • Somfy Home Alarm
    • Somfy Home Alarm Advanced
    • Outdoor Camera

     

    Забележка: Тази функция не е налична с Connectivity kit, тъй като той не е съвместим нито със Somfy Protect, нито със сензорите.

  • Какво представлява предварително зададенния сценарии "Топлинен комфорт" и как да я конфигурирате в приложението TaHoma? (34) 11.01.2023

    Сценария "Термичен комфорт":

    Този сценарии ви дава възможност да оптимизирате комфорта си през цялата година, като автоматизирате слънцезащита в зависимост от вашите продукти, сезона и времето през деня. 

    Ще ви бъде предложен предварително зададен сценарии, но вие сте свободни да адаптирате условията, действията и времето, когато пожелаете.

    В менюто "Сценарии" кликнете върху "Създаване на нов сценарии", след това върху "Термичен комфорт".

    Стъпките за конфигуриране:

    1. Идентифицирайте и конфигурирайте най-изложената си фасада (другите фасади могат да бъдат конфигурирани по-късно)​

    2. Изберете продуктите, които са инсталирани на тази фасада: 2 опции:​

    • Инсталация със сензори за слънце + слънцезащита (ролетни щори, ВВЩ, вътрешни екрани и др.)
    • Инсталация само със слънцезащита (ролетни щори, ВВЩ, вътрешни екрани и др.)

     

    3. Два предварително зададени сценария ще бъдат конфигурирани автоматично:

    Случай 1: инсталация без сензори ​

    Лятно програмиране:

    • Затваряне на разсъмване +3 часа
    • Отваряне на 50% при залез -4h
    • Отваряне на 100% при залез -2h

     

    Зимно програмиране:

    • Отваряне на разсъмване +1h
    • Затваряне при здрач

     

    Случай 2: инсталация с външни светлинни сензори

    Лятно програмиране:

    • Затваряне при интензивност на светлина >40 000 lux
    • Отваряне, ако интензивността на светлината е <20 000 lux

     

    Зимно програмиране:

    • Отваряне след x часа сутринта, ако интензивността на светлината е >40 000 lux
      Затваряне след x pm, ако интензивността на светлината е <20 000 lux

     

    4. Можете напълно да персонализирате настройките на вашите сценарии, като например: 

    • времеви интервали
    • прагове на интензивност на светлината (в случай на инсталация със сензори за слънце)
    • процент на отваряне/затваряне на слънцезащита (за продукти, които я позволяват)
    • дни от седмицата

     

    Важна информация: Сезонът трябва да се промени ръчно, за да се премине от лятно към зимно програмиране.

  • Как да рестартирам моя гейтуей, ако се премествам от дома си и го напускам? (24) 29.11.2022

    "Премествате се от дома си, но искате да оставите вашия Somfy гейтуей?

    Лесно премахнете профила си от вашия гейтуей, като следвате тази процедура:

    Изберете менюто ""..."":"

    След това меню "Конфигуриране на инсталацията"

    Изберете "Рестартиране на инсталацията"

    Кликнете върху бутона: Рестартиране на моята инсталация

    След това кликнете върху "Да", за да позволите на продуктите да се свържат с гейтуей.

    Извършете рестартирането, като кликнете върху бутона за потвърждение

    Поздравления! Вашата инсталация е рестартирана:

    • Вашият акаунт е премахнат от гейтуей и цялата ви лична информация и конфигурация са изтрити. 
    • Продуктите все още остават запаметени към TaHoma, за да се улесни инсталацията на новодошлите.

    Предлага се с всички съвместими с приложението TaHoma гейтуей (TaHoma switch, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2)

  • Как да рестартирам моя гейтуей, ако искам да го продам? (38) 29.11.2022

    "Искате да продадете вашия гейтуей или да го дадете на някой друг?

    Можете лесно да извършите пълно рестартиране на вашето свързано решение, като следвате тази процедура.

    Изберете менюто ""..."":"

    След това меню "Конфигуриране на инсталацията"

    Изберете "Рестартиране на инсталацията"

    Кликнете върху бутона: Рестартиране на моята инсталация

    След това кликнете върху "Не", за да изтриете продуктите, свързани с вашия гейтуей.

    Извършете рестартирането, като кликнете върху бутона за потвърждение

    "Поздравления! Вашата инсталация е рестартирана:

    • Вашият акаунт е премахнат от гейтуей 
    • Всички ваши лични данни, конфигурация и оборудване са изтрити"

    Предлага се с всички съвместими с приложението TaHoma гейтуей (TaHoma switch, Connectivity kit, Connexoon RTS/io, TaHoma Rail DIN V2).

  • Какво да направя, ако искам да се върна към старото си приложение Connexoon? (22) 15.06.2022

    Преминаването от приложението Connexoon към приложението TaHoma е за постоянно. След като преминете, няма да можете да се върнете към използването на приложенията на Connexoon. 

  • Какви функции са налични, при преминаването от приложението Connexoon към приложението TaHoma? (53) 15.06.2022

    В допълнение към изцяло преработения интерфейс приложението TaHoma предлага нови функции, като например сценарии и меню с предпочитани. 

    Новото приложение TaHoma се актуализира се няколко пъти годишно. за да ви предложим по-голяма съвместимост и нови функции. 

  • Какви са новите възможности за съвместимост с приложението TaHoma, при преминава от приложенията на Connexoon към приложението TaHoma®? (88) 15.06.2022

    Ако използвате Connexoon iо, всички продукти iо стават съвместими, включително продукти iо на партньорски марки: 

    • Свързани термостат и вентили. 
    • Сензори.
    • Моторизация (за сенници, ролетни щори, вътрешни щори, завеси и достъп).
    • Продукти за отопление на Atlantic с iо.
    • Устройства Velux iо. 

    И още! 


    Ако използвате Connexoon RTS, всички продукти RTS са съвместими: 

    • Моторизация (за сенници, щори, завеси и достъп).
    • Осветление. 
    • Тераса.

    И още! 

    Както за iо, така и за Connexoon RTS вече е налична съвместимост между облаците. Вашето решение е съвместимо с продуктите Somfy Protect, свързания термостат на Somfy, но също така и със сензора за потребление Schneider wiser, осветлението и контактите на Legrand, Sonos, Philips Hue и шлюза за променлив ток Intesis..

     

    Открийте всички съвместимости тук:

    Списък на съвместимост на приложението Connexoon iо и TaHoma 
    Списък на съвместимост на приложенията на Connexoon RTS и TaHoma 

  • Защо трябва да премина от приложението Connexoon към приложението TaHoma®? (35) 14.06.2022

    Somfy се стреми да предлага последователни решения на всички свои потребители. 

  • Какво ще се случи, ако не премина от приложението Connexoon към приложението TaHoma®? (21) 14.06.2022

    Приложенията Connexoon ще продължат да функционират до 2027 г.

    Те обаче вече няма да се актуализират, за разлика от приложението TaHoma, което ще бъде редовно актуализирано, като по този начин предлага нови възможности и съвместимостти.  

  • Каква е разликата между приложенията на Connexoon и приложението TaHoma? (48) 14.06.2022

    Приложението TaHoma е с нов дизайн и нов интерфейс. То разширява и съвместимостта: вече не се ограничавате до продукти от един тип (достъп, прозорци или тераси), а се възползвате от съвместимостта с: 

    • Всички продукти iо за потребителите на Connexoon io (включително продукти на партньорски марки).
    • Всички продукти от RTS технологията за потребителите на Connexoon RTS .
    • Продукти на партньорски марки в облака или IP облака (Philips Hue, Sonos...).

    ​Проверете съвместимостта на вашите продукти с приложението TaHoma:

  • Какви функции ще загубя, когато премина от приложението Connexoon към приложението TaHoma? (49) 14.06.2022

    Някои функции, налични в приложенията Connexoon, не са налични в приложението TaHoma.   

  • Какви съвместимости губя, когато преминавам от приложението Connexoon към приложението TaHoma? (41) 14.06.2022

    При преминаване от приложението Connexoon към приложението TaHoma се губи съвместимостта със сирената Somfy iO и алармата Somfy RTD.

    Всички други продукти на Somfy остават съвместими с приложението TaHoma. 

  • Какви са новите възможности за съвместимост с приложението TaHoma, при преминавате от приложенията Connexoon към приложението TaHoma®? (67) 14.06.2022

    Ако използвате Connexoon iо, всички продукти iо стават съвместими, включително продукти iо на партньорски марки: 

    • Свързани термостат и вентили. 
    • Сензори.
    • Моторизация (за сенници, ролетни щори, роло щори, завеси и достъп).
    • Продукти за отопление на Atlantic с iо.
    • Продукти на Velux iо. 

    И още! 


    Ако използвате Connexoon RTS, всички продукти RTS са съвместими: 

    • Моторизация (за сенници, щори, завеси и достъп).
    • Осветление. 
    • Тераса.

    И още! 

    Както за iо, така и за Connexoon RTS вече е налична съвместимост между облаците. Вашето решение е съвместимо с продуктите Somfy Protect, свързания термостат на Somfy, но също така и със сензора за потребление Schneider wiser, осветлението и контактите на Legrand, Sonos, Philips Hue и шлюза за променлив ток Intesis..

     

    Открийте всички съвместимости тук:

    Списък на съвместимост на приложението Connexoon iо и TaHoma 
    Списък на съвместимост на приложенията на Connexoon RTS и TaHoma 

  • Моята инсталация е кабелна. Мога ли да я надградя? (37) 28.09.2018
    Разбира се. Само трябва да добавите един RTS приемник, който ще централизира Вашите команди и ще ги предава на моторите посредством наличните кабели. Ако на по-късен етап добавите друг RTS продукт, той няма да се нуждае от кабели за свързване с модула за управление.
  • Какво е разликата между кабелна система за управление и радио система? (97) 28.09.2018
     При една кабелна система управлението е свързано с мотора чрез електрически проводници, които предават Вашите команди на мотора. Това е традиционното решение за автоматизация на дома. В този случай блокът за управление е монтиран близо до мотора (например, отстрани на прозореца при моторизирана щора). При една радио система командите се предават чрез радиовълни. Няма електрически кабели между мотора и управлението. Управлението е мобилно и Вие можете да управлявате ролетната щора от всяко място в радиус до 20 метра, дори през стена. Инсталирането също става по-бързо и си спестявате повредите по стените. Това е едно елегантно, просто решение за автоматизация на дома. Забележка: със Somfy винаги можете да надградите една кабелна система до радио инсталация. Допълнителна информация за технологиите RTS и IO на Somfy
  • Каква е разликата между Radio Technology Somfy и io-homecontrol®? (88) 28.09.2018
    Общият знаменател между двете технологии за автоматизация на дома е простотата на инсталацията без електрически кабели до блоковете за управление. Те са също така еднакво адаптивни, тъй като можете да добавяте моторизирано оборудване или автоматични системи според нуждите си, без да се налага ново конфигуриране на системата. И накрая, и двете улесняват живота благодарение на широките си възможности за дистанционно управление, с които можете управлявате цялата инсталация от един блок за управление. Докато технологията Radio Technology Somfy е свързана основно с отворите на дома, с io-homecontrol® можете да управлявате и друго оборудване в дома си, като отопление, осветление, вентилация или сигурност на достъпа.